Sunny valley

Ännu en ledig och helt underbart vacker dag! Jag känner mig väldigt ensam och lite låg men försöker att hålla hjärnan sysselsatt så att grubblerierna inte ska få fäste.

Större delen av dagen har det skett genom läsning, och istället för en solstol i trädgården, blev det på bryggan ute vid stugan.


Imorgon står jag inför samma utmaning och jag blir helt matt av bara tanken på att jag måste orka detta. Inte att njuta av solen såklart, det gör jag så gärna. Men allt det andra... Slukhålet i soffan, den ergonomiska fosterställningen och ickebehovet av att varken duscha eller bry sig om vilka kläder som används känns ibland som väldigt lockande.

Jag vet att det är fel. Jag vet att jag inte får ge efter. Men fasen så skönt det skulle vara att bara sluta kämpa emot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0