Vita, Vackra Vitsippor

Jag tycker så mycket om vitsippor! Den vita rena färgen, den speciella doften, löftet om värme och grönska.

Kanske borde man uppskatta blåsippor mer, för att inte tala om gulsippor, som är lite ovanligare att stöta på i någon större utsträckning men jag känner inte så.


Inte ens uttalandet om att vitsippor i fönstret var osmakligt som en av deltagarna i "Vem bor här?" fällde igår får mig att rubbas i min åsikt. Hur skulle vitsippor kunna vara osmakliga?!

Och föresten, på tal om gulsippor så tror jag faktiskt att jag såg sånna igår..


Jag stannade för att (utan större framgång) försöka fota havet av scilla som fanns i en liten sluttning och då fick jag även se en massa gula blommor.


Tänkte inte på att gå närmare och titta hur dom såg ut men å andra sidan skadar det inte om jag tar ytterligare en promenad för att se om dom finns kvar.

Nån som vet om man får plocka dem i så fall eller är dom också fridlysta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0