Är det någon av er som minns?

Den första stora, och självklart obesvarade, förälskelsen?
 
Min hittade jag under sommarlovet mellan sexan och sjuan. Bästa vännen som skulle börja åttan gick igenom skolkatalogen med mig och där fanns han! Jag bara visste att han var den rätte för mig och från den dagen trånade jag efter honom i månader... kanske till och med hela första året på högstadiet.
 
Men såklart visste han ju inte att jag fanns. Eller kanske gjorde han det men då dolde han det väl ^^
 
Så idag mötte jag honom i trängseln på en av Stadens marknadsgator och han såg rakt på mig. Jag tror banne mig han såg rakt in i mig och så sa han "hej!"
 
och så dog jag en stor smula mitt på gatan. Han sa h e j !
 
Elis som sällan känner sig stor och kaxig blev plötsligt ännu mindre, ja faktiskt så liten som 14 år och fjärilar som föll in i törnrosa sömn för nästan 20 år sedan vaknade till liv och flög ett par varv i maggropen innan dom sakta bäddade in sig för vila igen.
 
Åhh.... den kärleken alltså =))
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt!!!😍

2014-09-30 @ 19:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0