Nya vilstolar

Dessa stolar ropade jag in på auktion med tanken att jag ska måla och klä om dem. Det verkar dock inte bättre än att finns någon som gillar dem precis som dom är!
 
 
Katten har börjat ligga runt riktiga tag för vart jag än ställer stolarna så är hon där och sover på dem. Kanske är det den unkna doften från dom gamla halmstoppade dynorna som är så lockande... vad vet jag.
 
Hur som helst har jag i vanlig ordning börjat vela vad gäller renoveringen av dem. Om jag målar blir det troligen vitt och kanske "fårskinn" på dynorna. Men när jag fick hem stolarna så tycker jag att den bruna färgen passar ganska bra ihop med mina andra möbler i matsalen så ett alternaiv skulle kunna vara att endast klä om dynorna. Om jag hittar något passande tyg vill säga...
 
Hur skulle du ha gjort?
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag skulle bytt tyget på dynorna först och tagit in känslan om de ska målas eller inte.. :)

2014-03-26 @ 22:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0