Lördagen

Vilket underbart väder vi fick i lördags! Det känns verkligen i kroppen att ljuset och värmen saknats.
 
Efter en lat morgon med nyhetsmorgon bar jag ut den nya soffan på balkongen och det blev såååå perfekt!

I love it!!!
 
 
Därefter kavlade jag upp ärmarna och gick loss i det så kallade skräphörnet. Det är en del av trädgården där jag dumpar trädgårdsavfall men eftersom det tidigare stått stora träd intill har löven blivit liggande och ytan har brett ut sig lite väl mycket. Nu har jag krattat till delen närmast gräsmattan och hoppas att det ska få positiva effekter i form av att jag kan köra med gräsklipparen där, samt att sniglarna (usch) inte kommer trivas lika bra ^^
 
 
En positiv effekt som visade sig redan nu var dock att dess små sötnosar tittade fram!
 
 
Att det är ont om planteringar på Borggården gör mig inte så mycket, men just så här på våren önskade jag att det fanns lite mer blommor!

Lite senare på dagen hämtade jag Nisse för att besöka mamma o pappa ute vid sommarstugan där det vankades våffelätning på verandan tillsammans med Nea och Daniel.
 
 
Jag stannade kvar lite längre än de andra för att samla in påskris och hjälpa mamma att klyva ved innan solen, och temperaturen med den, började dala.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0