Lite allvar

I onsdags åkte jag till min gamla högstadieskola tillsammans med pappa och Nisse för att lyssna på Julian Better om hans uppväxt i de Sovjetiska koncentrationslägren, Gulag.
 

Föreläsningen var helt okej och det hela var upplagt så att journalisten Ewa berättade en del fakta och Julian flikade in med personliga stycken. Tyvärr måste väl erkännas att jag är väldigt okunnig på det här området och för att vara helt ärlig kände jag inte ens igen begreppet "Gulag" innan, så både bakläxa och kvarsittning skulle väl vara på sin plats egentligen...
 
 
Något som jag dock vet alldeles bestämt är att även detta bara är ytterligare ett exempel på det nattsvarta mörker som finns att finna i vår historia men också hur ytterst viktigt det är att vi lär av det och att vi alla bär ett ansvar för att inte fler ska utsättas för sådana här, eller liknande grymheter.
 
Peace. Love. =)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0