Hur usel kan man vara?

Idag har jag haft utbildning men delar av min personal på jobbet och för att göra ett ynka tappert försök att bjuda på mig själv bestämde jag mig för att delta i övningarna. En av dem gick ut på att vi fick varsin lapp på ryggen där de andra sedan skulle skriva positiva egenskaper hos personen.
 
Hälften av deltagarn kom från en annan kommun och vissa av dem har jag aldrig sett förut så man fick verkligen tänka till på "första intrycket" hos vissa, men faktum är ju att det finns tusen och åter tusen bra egenskaper som vi människor kan besitta.
 
Att vara glad, snäll, punktlig, noga, duktig på att sjunga, rolig, hjälpsam, teknisk, trevlig, and so on and so on.
 
 
Längst ned på min lapp står det "gör så gott hon kan"
 
 
 
Uh! Hur lite har man att komma med då?

 

Kommentarer
Postat av: Linnis

Typiskt oss människor att fokusera på det enda negativa.. :/ skifta fokus och ta åt dig av alla dom andra i stället :)

2014-03-13 @ 11:03:03
URL: http://Linnislicious.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jösses vad elakt. :( Så skriver man väl inte om man skulle fokusera på det positiva.

2014-03-13 @ 16:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0