Glajjor till bilen

När jag köpte glasögon tidigare i år fick jag en rabattcheck som gav 50% på ett par brillor och jag bestämde mig för att nyttja den till inköp av et par solglasögon med styrka, eftersom det är vid bilkörning som jag har störst behov av glasögon.
 
Jag gick in i butiken och talade om för killen som jobbade där (ingen av tjejerna som hjälp mig tidigare jobbade) och sa att jag ville ha ett par riktiga flugbrillor till bilen. Han envisades med att plocka fram en massa "vanliga" bågar och tjatade om att det går att använda vilken båge som helst och visserligen hittade jag ett par som va helt perfekt för mig. Som vanliga glasögon. Hade det inte varit för att skalmarna var fruktansvärt fula så hade jag köpt ett par till men nu fick jag behärska mig och tjura över att dom inte fanns tidigare då jag köpte mina tre andra par.
 
Hur som helst... ett par av dessa tre tog han fram och tyckte var jättebra, dom andra två har jag valt och när jag provade ett par av dem nästan skrek han rakt ut att dom var alldeles för tantiga. Jag sa att jag gillade tantigt men han envisades med att dom inte passade mig alls.
 
 
Jag har redan valt ett par men jag är ändå nyfiken på vad ni tycker/tror. Vilka tror ni att han valde och som han tyckte att jag passade så bra i?  vilka tror ni att han tyckte var tantiga? vilka tror ni att jag tog? och såklart, vilka tycker ni att borde valt?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenniepennie

Gillar varianten i mitten! :-)
Är du kund på Specsavers?
Hade samma problem med rådgivning när jag provade ut mina arbetsglasögon ha ha!
Kram på're!

Svar: Ja, jag har köpt mina glasögon där men det är väl frågan om jag inte kommer vända mig någon annan stans nästa gång...
Kram tebax!

och du, dom i mitten var varken dom han föreslog eller dom jag valde... misstag av mig kanske :S
Allicen

2014-03-30 @ 21:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0