Korgpyssel

I Borgens gömmor ligger pysselmaterial undanstuvat både högt och lågt. Det är lätt att börja fantisera över allt jag vill göra men sen ska orken och tiden räcka till.
 
För ungefär ett år sedan tog jag hem en liten korg från mormor och morfar när vi städade i deras garage. Tanken var att det nog skulle gå att sälja den på loppis men innan den kom så långt blev jag (håll i er!) sugen på att behålla den.
 
 
Sen har den stått gömd under en pall i hallen och först förra veckan tog jag fram den och skulle börja förvandlingen. Jag bestämde mig för att spraymåla korgen då det kändes krångligt att penselmåla i alla skarvar men till min förskräckelse sög den åt sig färg likt en svamp.
 
Efter ett par lager gav jag upp och bestämde mig för att det fick räcka så jag gjorde iordning en innerkruka till mitt lilla bebis-olivträd som jag hoppas ska trivas i sin nya stora kruka och växa sig stort och ståtligt.
 
 
 
Om sisådär 50 till 100 år kanske :O
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0