Tillfälliga lättnader

En av de vanligaste myterna kring sorg, eller om man så vill en av de vanligaste fraser som närstående använder för att trösta är "Håll dig sysselsatt".
 
En av de vanligaste tillfälliga lättnaderna som sörjande tar till är också just att hålla sig upptagna med olika saker för att slippa tänka på och hantera det som är jobbigt. Bägge dessa faktorer leder lätt till en spiral av sysselsättning. Den sörjande känner tillfällig lättnad och ökar på antalet distraherande sysselsättningar och närstående ser det som ett steg i rätt riktning och hejjar glatt på när man ser sin vän/anhörige "gå vidare"
 
Jag har ockå ägnat mig åt tillfälliga lättnader, under sommaren har det varit i form av arbete och att ömsom låta bli bli att äta och ömsom äta alldeles för mycket. Nu har jag bokat upp mig på ytterligare en distraktion, nämligen att återigen anmäla mig till en buggkurs. Det kommer svida att stå där utan min underbara danspartner men jag ska försöka att orka. Dock hålls kursen i nya lokaler och min "asperger" har redan satt igång och jag oroar mig över hur jag ska hitta rätt, vart jag ska parkera och så vidare...
 
Det är dock ett tag kvar så jag hoppas att jag hinner brottas färdigt med mina orostankar så jag får lite lugn och ro i kroppen innan det är dags! Move on, lägg locket på, allt löser sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0