Helgen

Det är med delade känslor jag tänker på det faktum att jag skulle varit mitt i den första delen av min semester just nu. Sorgsen över att allt blev omkullkastat men tillfreds med beslutet att jobba istället för att gå ensam hemma.
 
Jag har dock haft tre lediga dagar och i fredags åkte jag med Fader vår för att flytta hans båt till en ny båtplats och igår träffade jag härliga människor på Loftis för kombinerad frukost och fika. Lunchen och middagen igår inmundigades vid sommarstugan, men däremellan tog jag mig i kragen och staplade upp veden här hemma som jag och kärleken klöv för några veckor sedan. Det var så varmt att svetten rann om mig men svedan när det droppade i ögonen var en lättare känsla än den att kämpa mot tårarna. Vi skulle ha veden till att göra mysiga brasor i Geillestugan under vintern, men just nu känns det mest som att jag blivit lämnad med ett helvtes massa arbete för något som jag inte kommer nyttja om jag sitter här ensam.  Men näe... jag är inte bitter!
 
 
Idag har jag sovit bort hela förmiddagen och när jag kom ut till stugan satte mamma ner mig i en solstol där jag sov bort ytterligare någon timme. Det kommer bli kul ikväll när jag måste försöka somna för att orka upp till jobbet imorgon! Men det får väl gå det också, just nu känns det ändå som att allt mest handlar om att ta sig igenom alla dagar, timmar och minuter på ett eller annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0