Bosphorus by boat

 
Vi bokade en förmiddagstur som bland annat innehöll en båttur på Bosporen och även om vädret var lite disigt var utsikten helt fantastisk! Eller vad sägs om palatset på bilden i mitten? Inget jag skulle tacka nej till i alla fall!
 
Mitt ute i vattnet passerade vi ponton med en mycket exlusiv nattklubb dit man endast kan ta sig med båt och utifrån bilderna som tagits i strålande sol skulle jag nog kunna tänka mig att spendera en hel del tid även där!
 
Istabul är naturligt uppdelat i två delar genom Bosporen som skiljer den europeiska sidan från den asiatiska och som är den enda naturliga förbindelsen till länderna runt svarta havet. Totalt bor 16 miljoner människor (!!!!!) i istanbul varav merparten i den Asiatiska delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0