Vinkoll

Kärleken och jag hade planer på att styra upp lite svennigt fredagsmys med tacos förra helgen. Det lyckades inte så bra och vi ändrade oss till lördagsmys men inte heller det lyckades vi få till och nu är en ny helg på antågande så vi tar nya tag och tror att vi kan gå i mål med det hela ikväll. Till maten ska något gott att dricka serveras och då är rött vin ett tänkbart alternativ. Men så är det ju inte bättre än att det ligger en flaska rosé i kylen och gottar sig sedan början på sommaren. Lite som en påminnelse om att vi behöver styra upp det här med genomförande och utifrån det tänker jag att det får allt duga till maten. Ända tills jag nu på morgonen tittar på nyhetsmorgon där dom smaskar på just tacos (om än en hemmagjord variant) och dryckersexperten säger att rött vin inte alls är ett lämpligt alternativ till sån mat. Istället lyfter han fram ett rosévin och menar på att det gör sig mycket bättre som kombination! Men att jag har koll på mina grejjer! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0