Nostalgi deluxe

Jag har varit in och tittat i det som var min skola under låg- och mellanstadiet. Efter att kommunen beslutade att lägga ner verksamheten har fastigheten sålt till privatpersoner som nu håller på att bygga upp bland annat ett vandrarhem och ett skolmuséum.

I huset på den stora bilden fanns slöjdsalarna när jag började i skolan men under de sista åren jag gick där bussades vi in till centralorten för att få slöjdundervisning och man gjorde om våra gamla till klassrum.
 
 
Dom nya ägarna kommer även tillhandahålla uthyrning av såväl cycklar som kanoter och i den gamla matsalen (som skymtar längst till vänter på stora bilden) har dom gjort iordning ett café. Kanske var det också där som minnena kom tillbaka som tydligast för det doftade exakt som det gjorde i matsalen när jag gick där!
 
Hur sorgligt jag än tycker att det är att skolan inte kunde fortsätta drivas är det i alla fall roligt att dom som tagit över det gör något som kommer allmänheten till nytta =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0