Helgens Nöje! - DirtyFoxx

Som jag kanske berättat går jag på buggkurs varje onsdag men för att kunna ta sig ut på lokal och dansa behöver man även behärska foxtrot, så när buggfröken hyrde in Odd Vesterli för att arrangera en kurs i dirtyfoxx var jag inte sen att boka in mig! Jag är verkligen kass på att dansa, jag är stel som en pinne och har lite problem både med balansen och att våga lita på den jag dansar med, men på det stor hela har jag haft en superkul helg och som om inte det är nog har jag lärt mig massor!



Försökte lägga upp en liten filmsnutt där ni kan se dansläraren visa upp 'dirtyfoxx' men då jag inte lyckats få HTML-koden att fastna (
vad göra?) så jag bjuder istället på en bild från Odd's hemsida. Vem jag dansar med har jag ingen aning om, vi var totalt ca 50 par på kursen så att lära sig alla namn vara bara att glömma... Men ni kan ju tänka er vad mycket kramar man fått när man först dansar med dem alla minst en gång och sedan i slutet av varje dag går laget runt i ett enda stort gigantiskt kramkalas ^^

Själv hade jag också förmånen att få dansa lite med Odd (
Oh mi, Oh my!!!) varpå jag fick ett värdefullt tips på vad jag kunde förbättra, tyvärr tog det mig ända till söndag eftermiddag att klura ut hur jag skulle göra det och därför är det inte helt osannolikt att det blir en kurs till för ännu lite mer övning =)

Dagens tips; Börja dansa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0