Istället för Afrika

Nu har det gått ungefär en månad sedan jag stod här hemma i hallen på väg till Afrika när ett askmoln 'plötsligt' grusade alla planer på det totalt.
Väskan är faktiskt (sedan någon vecka) urpackad och det mesta har återgått till den vanliga ordningen... dock ligger fortfarande flygbiljetterna framme och påminner om vad som kunde varit, för jag har inte riktigt kunna fatta något beslut om vad jag ska gör med dem. Slänga eller scrappa?

Well well... nu var det ju inte mer tur i oturen än att käre Bror fyllde år i slutet av just den där vackan som jag skulle farit bort och eftersom jag istället blev kvar hemma kunde jag följa med Oskarhamn och fira honom. Jag hade ju mina förhoppningar om att jag under ca ett halvårs tid skulle ha massor med bilder att peppra er med från Sydafrika men nu när det inte blev så får ni hålla till godo med vad jag fick hålla till godo med =)







Till min stora glädje är det ju inte mer synd om mig än att jag i förra veckan pratade med en av dem som var med och arrangerade resan och på mitt påstående om att jag tolkade det hela som att det inte kommer bli någon resa längra fram heller svarade han med uppgifter som gör att jag ändå kommer välja att hoppas ytterligare lite till. Inte så mycket att jag tror mig bli besviken om det kommer ett slutgiltigt nej till svar, men ändå så pass att det för tillfället känns som att det fortfarande inte var helt bortkastat att dö vaccinationsdöden flera gånger om =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0