Matta

Ända sedan köket blev renoverat har jag velat ha en matta dit och jag har haft min bestämda uppfattning om vad jag skulle vilja ha. Nämligen en rund, ca 140cm i diameter, helst svart men grå går också bra. Det ha dock visat sig vara svårare än jag kunde tro att hitta en sådan matta och jag har haft hem den ena efter den andra utan att bli nöjd... är det inte ett mönster i den som ser konstigt ut mot golvet så är det fel material.

Men så hittade jag en ca 130cm 'bred' matta på rusta som fanns i både svart och grått. Min beslutsångest blev ett faktum men mamma tvingade mig att ta den grå och jag konstaterade att det fick bära eller brista.


Först tyckte jag att den var lite för liten men efter typ första storkoket insåg jag fördelarna med att ha lite 'spillmån' så att säga.
En som däremot inte sett ett enda fel med mattan är lilla Tea... hon konstaterade ganska snabbt att man både kan gosa, äta och sitta på den för att filosofera om man känner för det.


Kommentarer
Postat av: Anna E

Ååå vad gött hon ser ut att ha det :D Rätt nöjd! Blev jättefint. Har ju bara fixat klart med ett rum här i Myrbo än så länge och det var ju Tovalis rum och jag ville ha en stooor rosa ryamatta... letade som en tok och hittade många fina, men alla var på tok för dyra för min plånbok... men av en slump sprang jag också på en matta på just Rusta för några hundralappar! Den blev superfin på hennes rum och är mjuk och go. Och dessutom känns det bra att jag inte behöver vara livrädd att den ska bli sönderlekt... :)

2010-03-23 @ 07:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0