Tolvslaget

Ungefär en kvart före midnatt på nyårsnatten begav sig hela fest-sällskapet ut på Borggården för att öppna skumpan och självklart sablades den upp av mig i egen hög person.
Ända sedan i somras har jag ju skrutit om mina kunskaper, vilka jag tror endel ställt sig aningen tvivlande till, så nu var det hög tid att bevisa motsatsen en gång för alla!

Om grannarna trodde att det slagit runt helt på oss och att vi skålade in det nya året i förtid vet jag inte men man måste ju börja i tid om glasen ska vara fyllda när klockan börjar ringa 'ring, klocka ring', vad jag dock vet med säkerhet är att det stog en och annan granne bakom gardinerna i grannkåkarna och observerade den mycket lyckade sablingen :)


Från och med nu kommer inget annat än champagne och mousserande vin att serveras i borgen! =)

Kommentarer
Postat av: Linnis

Hmm.. då ska jag nog börja svänga förbi lite oftare!!

2010-01-05 @ 12:27:07
URL: http://lunascoop.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0