Nyårsmenyn

Jag hade nog mina planer på att göra någon typ av förrätt till nyårsaftonens middag, men efter lite funderande bestämde jag mig för att det blev tillräckligt mycket äta ändå så det fick helt enkelt vara.

Att jag ens skulle göra mat blev påkommet ganska sent så det fanns inte speciellt mycket tid att fundera ut vad det kunde tänkas bli och eftersom kylen var proppfull efter julveckan tyckte jag att det var lägligt att göra något som inte krävde så mycket inköp.
Det fick bli paj, men jag passade på att prova ett nytt recept som jag varit nyfiken på...


Mitt eget betyg på pajen är klart godkänt, vad dom andra tyckte vet jag inte bestämt, mer än att meningen 'den var faktiskt god' yttrades.
Även när det gällde desserten tog jag den enkla vägen och bjöd på vanilj/blåbärs cupcakes toppade med  jordgubbscremé.


Efter detta har jag kännt en väldig lust att fortsätta med mina cupcakes (och tårtor med för den delen) men som läget är behöver jag tajma in tiden och lusten med att någon kan äta upp mina exprement också och det är inte alltid tre faktorer som går hand i hand.

Men ev. frivilliga kan med fördel kontakta mig för tidsbokning ;)

Kommentarer
Postat av: Linnis

Är lite besviken att jag inte tappade hakan, men i övrigt väl godkänt :)

2010-01-05 @ 11:39:07
URL: http://lunascoop.spaces.live.com
Postat av: allicen

'Linnis': Det hade ju faktiskt varit det roligaste betyget men det hade nog blivit jobbigt för dig i längden... tänk vilket drag det skulle bli :O

2010-01-05 @ 14:31:16
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kan man beställa några till sönadag?



Kram mamma

2010-01-11 @ 08:40:43
Postat av: allicen

'Mamma': Det går bra det!

2010-01-11 @ 11:13:29
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0