Motljus - Reflexer

Jag gillar att fota i motljus men tyvärr är det lätt hänt att man får med reflexer i sånna bilder och detta är något som jag frågat min lärare och mina klasskamrater om... tyvärr är det ingen som kunnat komma med något riktigt bra tips på hur man kan undvika detta, utan att kompromissa med ljuset, mer än att antingen ta bort dom i photoshop (vilket jag ju inte jobbat nått med hittills) eller möjligen att använda ett filter (note to self: fråga fader vår om han har något!)



Tyvärr finns det ju oftast ett 'bäst-före datum' på motiven, så även i detta fallet då blomman inte längre finns med oss så den bilden jag försökte göra när jag höll på med detta kommer jag inte att kunna få till så som jag såg den framför mig, men jag gissar att det bara är att fortsätta öva och kanske kommer jag på ett sätt att lura kameran så småningom =)

Någon av er som har några bra idéer?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Har du tagit död på blomman? Det var ju den finaste i butiken!!

2010-01-19 @ 23:03:19
URL: http://lunascoop.spaces.live.com
Postat av: allicen

'Linnea': Det är klart att jag inte har! Det gjorde den så bra själv :) Nu är det ju den finaste blomman ute i skäret!

2010-01-20 @ 17:44:29
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0