Ålderstecken?

Sist när jag va till La för att se ut en trevlig braskassett till öppna spisen hade jag inte så höga förväntningar om att få gå i någon trevlig butik och titta, men ack så fel jag hade!
Förutom kaminer och kassetter fanns där badrumsinredning i mängder och redan i skyltfönstret fick jag se något som jag vid första anblicken förstod att jag bära med mig ut därifrån. Kosta vad det kosta ville, så att säga!
































Detta är alltså en sån där figur man har att sätta toalettborsten i... just sånna som jag är mer eller mindre allergisk emot, men när jag fick se den här ugglan kunde jag bara inte stå emot.
Eller, sanningen att säga, jag gjorde inte ens minsta försök att stå emot utan accepterade bara faktum. Jag skulle ha den!

Om det har med åldern att göra eller vad, det bryr jag mig föga om, för på den tiden det tog mig att komma hem med den hade jag vant mig vid tanken på att jag från och med nu kommer 'vara med porslinshållare' till toaborsten och när jag väl fått in den på plats i badrummet hade jag hjärntvättat mig själv så till den milda grad att jag nu tycker att den hör hemma där :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0