Protea Hotel Jo'Burg

Här i Sverige är vi vana med att människor sätter upp små söta staket runt sina ägor och vi gör det mest för att dom är just söta. I Johannesburg är det inte 50cm höga vitmålade brädor som gäller utan det är gallergrindar, murar och taggtråd. Och inte för att det är sött.



Vårt Hotell var självklart inget undantag och om jag inte missminner mig helt tror jag inte att jag satte min fot utanför området utan att färdas i vår minibuss...





Hotellet var 26 våningar högt och det gungade till rätt ordentligt ibland när man gick uppe på terassen. För min egen del tyckte jag att gungade hela veckan efter att jag varit däruppe men när jag var den enda som kände det och vi stod så stadigt man bara kan på backen fick jag helt enkelt inse att min hjärna spelade mig ett och annat spratt.






Som ni kanske minns gillar ju jag statyer och egentligen alla former av 'installationer' så gissa om detta konstverk föll mig i smaken?!



Jag kunde ju självklart inte låta bli att fota varenda milimeter av skapelsen och visst ser det ut på bilden ovan som att det skulle vara fotat uppifrån en balkong eller dyl och ner på marken? Hmmm... kan hända att det är just likheten i perspektiven som är själva tanken.




Och så orden... jag älskar bokstäver och ord! Hade någon lämnat mig obevakad ute på gården för bara ett ögonblick hade jag med största säkerhet släppt efter för min kleptomani och använt all min smidighet till att fasadklättra och montera ner dem!



Självklart sucktade jag även efter denna fjäril så fort jag fick en chans! Idébanken börjar bli full =)






På flyget pratade jag med dom andra om att det skulle vara lite kul att se julpynt mitt i sommaren och självklart stod där en gran i lobbyn! Lite felplacerad kändes den dock och trots att temat fanns med under hela veckan bidrog det då rakt inte till någon julstämning trots att det redan var 1a advent när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0