Rosa shopping

Händer det ibland att det ringer folk till er också och vill att ni ska skänka pengar till olika välgörande ändamål?
Det gör det i alla fall till mig och varje gång jag hör mig själv säga att jag inte vill skänka något skär det tusen knivar genom hjärtat och jag riktigt känner hur jag bereder mig en plats i skärselden.

Kanske är det därför det känns lite extra bra när man knallar runt i sin vanliga, tråkiga mataffär och så plötsligt... rattarattarej!



Jag har inget emot att skänka pengar till organisationer som hjälper människor, men jag gör det inte per telefon och jag väljer själv vem som ska få mina pengar!
Till cancerfonden ger jag mer än gärna några bidrag om året och jag är ett stort fan av Oktober-kampanjen, eftersom det öppnar för så många olika möjligheter att visa sitt stöd (även om det tyvärr många gånger är en pinsamt liten del av priset som går till fonden)!



Kan man sedan ta det hela ett steg längre och kombinera detta med en portion humor så har man i mina ögon verkligen lyckats! Sen att alla dessa rosa prylar gör sig otroligt bra hemma i mitt kök är ju bara ett plus i kanten ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0