Sablar också! :(

I Genève haglade champagnekorkarna så fort vi hade minsta tillfälle att fira och jag har nu tänkt hålla liv i mina nya sablings-kunskaper genom att frilansa lite här hemma... mitt enda lilla bekymmer är dock att jag inte äger någon sabel så jag har under en längre tid gått och grubblat på vad man har liggande hemma som skulle kunna fungera, dock utan större framgång men när jag förklarade mitt bekymmer under en grillbjudning kom lösningen...

En bajonett!


Så idag kom den stora dagen då jag skulle testa min teori! Jag hade dessvärre inte köpt nån skumpa utan tänkte att det kanske skulle gå lika bra att träna på en flaska pommac och det gjorde det... inte!
Nu vet jag ju inte om det beror på att det inte fungerar att använda en bajonett till det här ändamålet eller om det helt enkelt är så att det var fel typ av flaska, så nu måste jag alltså köpa in en flaska champagne för att ta reda på hur det ligger till! Tror ni jag lyckas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0