Fiskgryta med hummersmak

Jag har lyckats komma igång lite här hemma igen, om än på halvfart måste erkännas... boken är hämtad och jag har tänkt börja läsa lite den redan ikväll eftersom jag tydligen måste lämna tillbaka den snart igen :(
Försökte få mamma att låna en likadan på biblioteket i MellanStaden men även där skulle dom vara tvugna att göra ett fjärrlån! Vad är detta?
Verkar som man måste låna den direkt i Örebro för att kunna ha den ett längre tag men det känns ju inte så enkelt att styra upp det... hjälpa mig?

Jag har även lyckats laga lite mat idag (det var pinsamt länge sen nu!) det fick bli en fiskgryta idag och det var för övrigt i den här rätten det skulle vara fänkål.
Efter mina problem med att hitta en butik som sålde det uppstog nästa nästa bekymmer... hur gör man med den? Det fick bli lite improvisation men nån spec smak av den kändes inte.
Överlag så tycker jag att det här va en tråkig och färglös rätt, om än ganska god  och creme fraichen med saffranssmak gjorde ju ingenting sämre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0