Ambivalent

Jag har nyss haft genomgång med min lärare på skype, hon var nöjd med bilderna jag tog igår, men jag fick bakläxa över jullovet ändå, haha!
Inte av den tråkiga sorten dock utan mer som att hon utmanade mig att göra det jag alltid gör, fast med lite andra metoder... vi får se hur det kommer att sluta!

Här var det tänkt att ni skulle få se dagens bilder som jag gjort i ordning men så kom jag på att ni inte fått se vilken av bilderna med skorna jag valde!
Efter att ni varit med och hjälpt mig så är det inte mer än rätt att ni får se hur det slutade, så här kommer först den bilden och så kommer dagens bilder i ett annat inlägg...

Under förra veckan blev vi tilldelade ett tema per dag och den här bilden tog jag till måndagens tema som var 'fota en bild utifrån ordet ambivalent'.
Ni som följer mig på bloggen förstår kanske mitt val av motiv, men i klassen fick jag ett flertal kommentarer om att kopplingen inte kändes självklar.
För mig känns bilden väldigt privat (märk här skillnaden mellan personlig och privat) och därför har jag valt att inte förklara den närmare för klasskompisarna... på gott och ont kanske, men å andra sidan känns det inte som att det viktiga i det här fallet är HUR man tolkar ordet utan ATT man gör det.

Som ni ser är den också redovisad i svartvitt, till skillnad från den ni fick se tidigare och då undrar jag ju såklart vad tycker ni om det?! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0