Lingon

Det känns att hösten närmar sig... när jag gick en bit igenom skogen igår så jag att det ploppat upp svampar lite här och var, dock inte så många kantareller, men dom var i alla fall tillräckligt många för att kunna smörstekas och ätas som förrätt på en macka igår kväll!

Nått annat som det blivit mycket av sen sist jag gick den där slingan är (inte helt otippat med tanke på rubriken) lingon! dom är betydligt lättare att plocka än blåbär så jag överväger faktiskt att försöka ta mig ut i skogen så småning om och helt enkelt plocka mina bär själv istället för att köpa en hink, jag har ju faktiskt fått både en bärplockare och galler för att rensa bären efter farmor och farfar så kanske är det hög tid att sakerna kommer till användning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0