Vinmässan!

Precis som förra året försökte jag att hitta krav- och gärna rättvisemärkta viner att prova, nu finns faktiskt väldigt mycket kravmärkta sorter att välja på och till min stora glädje hittade jag även ett nytt rättvisemärkt vin som kommer släppas i Juli! Har dock tappat bort kortet på den men återkommer med namn om det dyker upp!

Kloka ord!

Det här vinet har jag sett när jag varit in på bolaget men har aldrig vågat mig på att köpa det eftersom jag sällan dricker vitt vin, därför passade jag på att prova och det va ok men tyvärr inte mer än så, det blir dock pluspoäng för att man kan göra egna etiketter och skriva in en egen text i pratbubblan! Kul grej om man ska ge bort eller dricker det vid nått speciellt tillfälle, sånt gillar jag! =)


Även om det i första hand är vin man provar på mässan så finns det numera en hel del öl och även jag som faktiskt inte tycker om öl hittade en Italiensk sort som var riktigt god!
Passade även på att prova en hotshot med nån slags varm öl... väldigt konstigt och lite kul, men inte så gott att jag kommer ihåg vad det egentligen var... Kan dock plocka fram kortet om nån är nyfiken!



En favorit i repris! Herring har flera olika smaker på likörer som man antingen dricker som dom är eller blandar ihop till alla möjliga både varma och kalla dricks! Mums!


Ytteligare en favorit! Det är säkert många av er som druckit Yellow Tail, så även jag, men jag har aldrig fått nått grepp om dom olika sorterna... men efter att ha provat lite olika blev till slut det här min favorit (Yellow Tail Cabernet Merlot)! Det är ett lätt vin som passar utmärkt som sällskapsvin, vill man dricka vinet till maten rekomenderar jag dock att man väljer storebror 'Yellow Tail Cabernet Merlot Reserve'.


Och här kommer en dubbelfavorit! Samma fast olika skulle man kunna säga... vinet till vänster är ett perfekt mingelvin som man också kan ta ett glas av utan att behöva äta något till, det högra är samma (obs, kravmärkt!) men annorunda... lite kraftigare smak och gör sig bäst tillsammans med mat!


Värdepapper =) På mässan betalar man proverna med kuponger...
(Skulle Natta (eller möjligen någon som känner henne som kan va snäll och hälsa) läsa det här så vill jag passa på att tacka en extra gång för häftet som ni gav bort! Jag va inte sen att tigga till mig en av kupongerna så tusen tack!)


Som alltid på en mässa finns det otaliga give aways och detta måste jag säga var mycket smart... fikabröd i miniformat (note to self?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0