Födeledagspyssel

Igår var det min kära mors födelsedag men eftersom hon skulle jobba hela dagen och sen upp tidigt till jobbet idag kände hon inte för att styra upp nått kalas på den rätta dagen utan istället ska hon firas ikväll!
Jag har dock ärvt min farmors åsikt att det känns bäst att uppvakta 'på rätt dag' och därför bestämde jag mig för att ordna en liten överaskning till henne.

Jag vet att mamma tycker om att laga mat, men att hon inte tycker om alla dom vardagliga bestyren kring mat, vad man ska äta, när man äta och sen stå och laga iordning fast man inte har tid/lust.
Självklart skulle hon slippa laga mat på din födelsedag så jag gjorde iordning en thailänsk fläskfilégryta  och ställde i kylen hemma hos dom, dukade bordet med en liten blomma och egenhändigt gjorda servetthållare så att allt var klart när dom kom hem :) Väldigt enkelt men förhoppningsvis uppskattat ändå...




Kommentarer
Postat av: Anna

Kan inte du bli min dotter??? Eller åtminstone lära Tovali "allt du kan" =) Gud så gulligt gjort!

2009-04-09 @ 14:28:40
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: allicen

"Anna":

Klart jag kan ge Tovali ett å annat tips!



Det första blir att hålla sig ifrån allt jäkelskap man ställer till med (i och omkring tonåren) som gör att man känner skuld och dåligt samvete gentimot sina förädrar för all tid och evighet framöver... :(

2009-04-09 @ 17:09:17
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chefen

De där var riktigt snällt gjort, tänk om man skulle vara lika påhittig någon gång till sin mor, men hon skulle nog mest undra vad jag igentligen ville med det (barnvakt).

ne man skulle vara din kattvakt imellanåt.

2009-04-10 @ 17:23:31
Postat av: allicen

"chefen":

Idén är ju inte patentskyddad så det är bara att smöra på och ta åt sig den ev. äran! Ibland kan det dock räcka med ett ärligt 'tack' eller någon annan lämplig fras :)



Vad det gäller katten är hon ju i ständigt behov av att vaktas, så det ska nog inte vara några problem att ta in en vikarie ibland ;)

2009-04-10 @ 20:40:54
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0