Om badrummet

I slutet på förra veckan ringde snickaren för att berätta att skåpen i badrummet inte skulle få plats... kortsidan av badrummet mäter 1.80 och det totala måttet på skåpen skulle även det bli precis 1.80, så efter att det kommer upp kakel på väggarna går det alltså inte att klämma in alla skåp.

Snickaren undrade stillsamt om det var möjligt att se ut någon annan modell där måtten stämde bättre och jag fick kämpa hårt för att behålla lugnet samtidigt som hjärnan gick på högvarv, mest upptogs mina tankar av olika tortyrmetoder som jag skulle kunna utöva per telefon när jag ringde till butiken som har ritat eländet, men samtidigt försökte jag tvinga fram en snillebixt som skulle kunna lösa problemet...
Efter att jag funderat en stund kom jag fram till att det skulle kunna gå att byta ut 1.20 kommoden mot en likadan men som bara är 90!

Det blev bestämt att jag skulle ringa och ändra det dagen efter och jag började samla mig inför mitt arga samtal som resulterade i att butiken hävdade att om dom själva hade byggt badrummet skulle dom upptäckt felet och stoppat bygget. Jag förklarade vänligt men bestämt att dom har fått betalt för att göra en ritning som går att bygga och att det i priset även ingick ett hembesök där alla sånna saker skulle kontrolleras.
Jag talade även om att jag ville byta kommoden mot en mindre och att jag hade för avsikt att erhålla samma rabatt som var den veckan man fick då beställningen gjordes.
Att bara byta skåp visade sig vara en mycket svår historia eftersom det handlar om beställningsvaror, vid det laget var jag fortfarande väldigt bestämd om än kanske inte lika vänlig och jag fick iaf löfte om att det ev skulle kunna gå att lösa.

Efter ett tag ringde V från butiken upp igen oh berättade att ordern inte hade blivit registrerad i kassan vilket innebar att varorna inte var beställda (jefla skitbutik!) och att det därför inte skulle vara några problem att göra en ny beställning (tur i oturen!) med dom nya skåpen så på vägen mot Oskarshamn blev det en liten omväg för att stanna till och få det hela avklarat och nu ska det väl förhopningsvis inte bli några mer fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0