Mumma?

Min mormor kommer från Finland (men gud nåde den som påstår att hon bryter på finska!) och därför serveras det alltid 'memma' till påsk.
Memma görs i princip på malt, humle, jäst och vatten och smakar därefter! Eller näe... det kanske inte är helt sant... Memma görs på malt, pomeransskal, rågmjöl, sirap, salt och vatten och smakar väl därefter kan man säga!


Memma serveras med ovispad grädde och strösocker och det är väl utan att överdriva inte den godste desserten man kan tänka sig, men den hör påsken till!
Vid första anblicken kan man lätt luras och tro att det skulle vara nått kladdigt chokladigt men så snart man tar första skeden kommer man på andra tankar...



Hur svårt det än är att förstå så har jag faktiskt tillåtelse att lägga upp den här synnerligen smickrande bilden på Nea och för er som inte vet hur jag ser ut så kan jag meddela att ni nu beskådar en ganska exakt kopia av mig, eller vad säger ni som vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0