Grunden är målad

Idag har det varit en lång dag... jag klev upp (på mycket darriga ben) halv nio i morse, cyklade iväg till vårdcentralen och därifrån promenerade jag vidare upp på stan.
När jag var på väg tillbaka hemmåt träffade jag T utanför banken och fick då veta att hon va där för att träffa Elias och hans mamma, så jag iglade mig fast på dom och vi åt frukost vid våffelstugan.
Efter att vi suttit där ett tag ringde Elias moster och sa att hon skulle komma förbi med färska kusinen och jag blev tvungen att igla mig kvar ett tag till :)

Vid lunch ville kusinpojkarna hem och äta och jag hämtade cykeln och åkte hem till mina färgburkar.
Idag har det hänt en hel del faktiskt! Hela husgrunden är målad, men det kommer kanske behöva göras en gång till... ska ta till lite smakråd i den frågan så får vi se hur det blir...



Den ena av mina två spaljéer är färdigmålad och hammocken, aka hambocken, har fått sitt första lager färg! Jag va lite tveksam till hur det skulle bli att måla den.. men jag tror att det blir bra :)

Före, brunt så klart! eller ja.. det lilla som är kvar av färgen iaf.



Imorgon kommer det troligtvis bli sämre väder och det är mycket möjligt att det kommer att regna, så har jag otur blir det inget målat alls imorgon :(
Däremot var fader vår här och hjälpte mig mäta uteplatsen så imorgon åker vi iväg och köper virke =) Wiiieee!!

Kommentarer
Postat av: chaos

Vad duktig du har varit! Bra gjort!

2008-07-10 @ 22:04:37
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: allicen

chaos: =) Det dröjer inte länge innan jag somnar ikväll iaf 'ler'

2008-07-10 @ 22:24:11
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0