mera färger!

Är det nån som har den minstaste lilla aning om hur många olika gröna färger det finns???
Jag har det inte *suck*
Vet inte hur många färger jag har kollat på men det blir inte rätt !!!

Gick upp i ottan idag för att bege mig till färgaffären och blanda till två nya byttor...

image68

Tror att jag börjar närma mig och känner att jag börjat få koll på hur en färgkarta fungerar =) nästa färg som ska blandas till har jag inte ens sett nått prov på utan det blir helt enkelt bara till att ramla vidare i sifferkombinationerna och ta det som det blir =)

Har under färden kommit på en helt ny frågeställning som jag än idag inte kunnat klura ut svaret på... hur gör jag med grunden?? ska den vara mörkt grön, supermörk grå eller rent av svart???
Det största frågetecknet ligger väl i hur det blir att se ut på väggen under balkongen som ju är av puts (väggen alltså! inte balkongen)... som kommer bli "ljus"grön, där möts färgerna på ett sätt som inte sker någon annanstans på huset *funderar*
Inte ska det va lätt inte :P  omröstning??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0