Ludvika/Rootvälta o Pumpbolaget

jaha... vart ska man börja???
Segade hela dagen igår och fick (som vanligt nuförtiden!!) bråttom... åkte till ansans redan kl 18 och glömde hälften av allt jag skulle ha med... typ: drickat och pengarna! :S vad är det som händer med mig????
Satt där ett tag... träffade Fia, som för övrigt flyttar idag... Lycka till med nya jobbet och allt!!!

19.15 va det så dags att dra iväg med bussen... vi och 8?? till typ...
Va det fler med hem eller???
Hade ju redan i torsdags sett ut en plan för lördagen och helt otippat va vi tvungna att köpa toabiljetter det första vi gjorde   haha!!!
Så ingick det ju i planen att vi skulle sätta oss i öltältet nere vid brända tomten och om än motvilligt så måste jag ta tillbaka allt jag någonsin sagt om trevliga människor i ludvika!!!
Förra året höll jag på att bli nerslagen av en kärring som ansåg sig ha rätt till sin plats HELA kvällen oavsett om hon lämnade den eller inte!
Jag trodde ju att hon va ett dåligt exemplar av ludvikabo men så visade sig i år att även fast det pissregnar och bara 1/3 av borden gick att använda så är folk fientliga HELA TIDEN!!

Arga blickar och korkade kommentarer var ett inslag som fanns med under hela kvällen, varför är ni så arga på varandra???

Hmm... egentligen hände det nog inte så mycket alls under den här tiden, men mitt sällskap bestämde sig hastig och lustigt för att åka hem, jag stog frågandes till detta beslut och bestämde mig för att stanna.
Har jag åkt för att se rootvälta ska jag banne mig se dom också!!!
Såå... dom drog och jag va kvar...

Passade på att inta en bra plats och efter noga övervägande kom jag fram till att jag passade bäst bakom staket nr två!
Jag hade varken tights, för stor keps eller va dräggfull... nästa gång kanske???
Under kvarten som jag väntade så hann jag fundera över en hel del saker...
1. Har ni tänkt på att det faktiskt finns en speciell "fullfjortis" lukt??
2. När man anväder tights, ska man inte ha nått oslimmat upptill då??
3. När blev pojkarna mer fåfänga än flickorna?? tjejer i mjukisbrallor och killar som sitter på huk för att spray håret!!! galet roligt!!!
4. Hur gott kan en man lukta?? och hur lyckas den doften ta över ovan nämda stank??
5. Ska man verkligen ha strumpor i floppfloppers???
Hmm... det va några av mina funderingar =)

WELL!!! Rootvälta...
jag menar... bara utrycket "rootsaga" säger väl allt???
image92
Me like a lot!!!!

Vet inte om jag på ett rättvist sätt kan förmedla den här upplevelse... men Elis goes lycklig!!!

Under tiden kom Syster och Pojke till ludvika och jag anslöt till dom (tack Nea för bilderna!!!)
Nea var den som sa "det här måste jag ladda hem" men jag är helt säker på att Pojken va den som blev mest imponerad... han va nog stum av beundrar tror jag! haha!!!

Efter ett smärtsamt farväl bestämde vi oss för att äta... jag och Henke fick det stora ansvaret att fixa maten och Nea att vakta bordet, en bra fördelning enligt Henke eftersom "det är inte en jävel som vågar ta bordet från den där"
I väntan på vad vissa kanske benämnder som matlagning så gjorde jag mig bekant med mina "amerikanska" (läs tallibanska) kövänner.
Vi kom att bli väldigt goda vänner under den korta tiden då jag, hjälpsam som jag är, hjälpte dom att beställa.
Dom kommer nog att vara mig evigt tacksamma det såg man klart och tydligt.

Som vi visste så skulle även Pumpbolaget spela på kvällen, vad vi inte visste var att vi skulle kolla på dom, men det gjorde vi!
Hur otroligt det än låter så hade sångaren tightare byxor än Martin Stenmark... vilket iofs inte gjorde mig nåt =)) men frågan är oundviklig!! hur går det till?????? jag fattar det inte...

image93

Mmm... vad säger man??

För övrig så fick jag ont i huvet under kvällen... märkligt!!!
Symptom:
Huvudvärk
Illamånde
Törst
Trötthet

Någon som kan hjälpa mig med diagnos??? för om jag inte visste bättre skulle man lätt kunna tro att jag va bakis!! :O

To be!!!!
Trackback
RSS 2.0