retroaktivt: fredags/helgblogg

Av nån anledning så kom jag helt av mig i bloggandet i fredags... men det tar jag igen nu! Håll till godo!!

Alla luckor är nu monterade i köket, sånär som på två dörrar till hörnskåpen... som va slut i lagret :(
Va till IKEA igår och dom hade inte kommit in då heller, men nu kommer dom iaf att bli skickade direkt hit när dom finns igen.
Det som hänt sen dom förra bilderna är att lite lister och passbitar kommit upp.

image19

Köpte även lite lampor igår som ska upp under skåpen, under överskåpen alltså om det fanns nån som undrade.
Det blev spottar även fast ett antal röster höjts för att det är bättre med hela lysrör... spottarna är visserligen monterade i paneler om två eller tre så man kan väl nästan säga att det är en kompromiss??
Hoppas iaf att det blir bra nu *funderar* och att det går att få dimmer på dom, det gillar jag :P

image20

Tyvärr har inte spisen kommit på plats ännu... vet inte om det beror på att det va en liten el dosa som hamnade för nära socklarna och måste flyttas in först eller om det finns andra anledningar som går utanför min kompetens att bedöma, och om så är fallet ska ni veta att det är ett väldigt koplicerat  problem, för jag kan snart titulera mig expert på köksbyggen!!

image21

Lägg särskillt märke till att jag återigen har städat =) har tom med torkat golvet haha!!! lika bra att passa på det dröjer nog inte läge förens jag tycker att det är precis lika tråkigt som förut igen!

image22

Innan veckans slut hann dom iaf påbörja jobbet med portalen också!!
Efter noga övervägande har det beslutats att den kommer hålla samma mått som dörren gjorde, det sparar säkert en hel del kronor åt mitt numera ganska lilla konto och man undviker problet med alla el grejjer på sidan där... dubbel smart alltså!!

Eftersom jag även måste redogöra för övriga helgen nu så kan jag informera om att handtagen är inköpta, borstat stål blev det och jag känner mig helnöjd! kan knappt vänta till dom kommer på plats!!!!! :P
För övrigt har det inte blivit så mycket köksarbete utfört under helgen... elementet är under målning, ev ska det monteras tillbaka imånn... ingen vet ännu...

För övrigt ägnades lördagen åt ett besök på Örebro slott med anledning av vinmässan.
Lika roligt i år med att gå runt och prova viner hela dagen (eller iaf en del av den) mitt mest lyckade köp var nog iaf blåbärs salsa en burk för tio kronor =) ska bli väldigt spännande att prova det nästa gång det ska äta tacos!

Ikväll är det jobbet som gäller, tyvärr :( jag har inte tid att vara där haha!!!
Skönt är iaf att jag jobbar måndag och tisdag dag, då slipper jag vara hemma när snickarna kommer kl 7!!!

to be...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0