Pilotdagbok, pass 5 och 6

Träningstajm igen! Ikväll deltog jag i cirkelträning gymstyle och yoga.
 
Först ut var cirkelträningen och jag kände mig starkare än hulken när jag öste på med dom lättaste vikterna. Näväl, det gjorde jag inte på precis alla maskiner men när jag kom till att träna axlarna hade jag stundtals behövt byta vikterna mot ett paket bomull. Kul var det hur som helst och jag kan bara tänka mig hur roligt det är när man fått in lite koll på vilka tyngder man klarar av (jag glömde mellan varven).
 
Därefter snubblade jag in på yogan där dom redan hunnit igång med avslappningen och jag gjorde så gott jag kunde för att varva ner från mitt hulken-pass.
 
Jag tror dock inte att yoga är min grej. Det jag provat tidigare har jag varit för stel och för svag för. Under det här passet skulle man känna massa saker i kroppen men det var i stort sett lönlöst. Efteråt sa instruktören att vi skulle gosa ner oss och mysa hemma i soffan - min automatiska tanke var "vin och choklad" men det är väl kanske inte så hon menar... Istället har jag valt en kopp ingefärste, det känns ju lite yoga tycker jag.
 
 
Att gå från gymet till yogamattan utan att passera duschen gjorde att jag blev ganska frusen och hade jag haft en karl som gick och skräpade runt här hemma hade jag bett honom slå på bastun, trots att jag avskyr att basta.
 
Ja ni förstår ju att det här med yoga ställer till det för folk ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0