För kännedom; Ett par bra saker

För det första
Igår satte jag första gången min nya astmamedicin på prov. Kanske är det väl tidigt för att tillskriva tabletterna någon effekt utan istället kan hända att "placebo" är ett ord som sammanfattar det hela på ett korrekt och vetenskapligt sätt. Men jag bryr mig inte.
 
Nä! faktiskt bryr jag mig inte. För det gick så mycket bättre än vad jag någonsin vågade hoppas på. Visserligen har jag legat av mig en hel del, så kanske kan jag erkänna att jag inte på speciellt många punkter påminde om någon atlet i någon form. Men det var BANNE MIG första gången jag fått upp pulsen utan att känna känslan av ett lock som i hög hastighet fladdrande täpper till luftröret i halsen. Jag kunde andas...
 
Mitt högröda nylle och min trötta Barbakropp var sannerligen ingen vacker syn men det var en fin stund för mig och jag hoppas verkligen att det inte bara var en engånghändelse!
 
För det andra
I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.. och jag skulle kunna skriva om hela texten med min dröm men jag vill inte dela med mig av den. Jag vill bara dela med mig av att jag drömde nått så härligt och sorglöst och att jag sakta fick vakna genom drömmen. Lite besviken över att det bara var en dröm och att jag inte fick veta mer men känslan av att vakna! Det kändes som att vakna till livet efter en evighet av mörker och det tog nästan en halvtimme innan jag kunde samla mig och kliva upp. Ja må känna mig betstulen på mycket, besviken på många men nu har jag fått mina drömmar tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0