Överkurs och verkligheten

Det här med att rensa igenom bit för bit av hemmet har verkligen varit roligt och därför har det också gett blodad tand!

Så jag släpade in en verktygslåda från garaget i vilken det låg massor med saker men av vilka jag inte hade koll på en enda.


Anledningen till ovissheten är helt krasst att det egentligen inte är min verktygslåda utan en som Fader Vår glömt/donerat och jag har nu fört in den som ett naturligt inslag i Borgens rekvisita.

Efter att jag plockat ur alla saker kunde jag i alla fall konstatera att det fanns en och annan skruvmejsel.


Men där fanns även en hel drös grejjer som jag inte hade en susning om vad det var för nått.


Dessa prylar har jag dock fått en distansgenomgång av tillsammans med Nisse och jag blev därefter förbjuden att både göra mig av med eller lämna tillbaka något av allt detta.


Inte så värst mycket mindre prylar alltså men nu vet jag i alla fall VAD jag har för nått!

Och är det nu någon som börjar tycka att mitt städande börjar kännas överdrivet så vill jag bara meddela: Att ha ordning I skåp och lådor - betyder kaos runt omkring dem på grund av alla saker som legat på fel ställe men som ännu inte fått nya hållplatser.

Så här har det tex. sett ut på köksbordet idag


Nåväl, än så länge har jag sparat en yta för att kunna få plats med tallrik och liknande när jag äter mina måltider. Det är väl inte så dåligt :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0