Sockerråttan och Saknaden

Förrförra julen fick mormor och morfar en delikatesskorg i julklapp och jag ville att den skulle innehålla något som finns kvar även när godsakerna är uppätna. Valet föll på en liten porslinsråtta och mormor blev väldigt förtjust i den! Hon placerade den uppe på asken med bitsocker som alltid stod på bordet och förde den ofta på tal när jag var där.

För ett par veckor sedan såg jag att den inte satt kvar på bordet och mamma berättade att den ramlat i golvet och gått sönder. Sånt händer... Men igår när vi plockade undan kartongerna från adventsljusstakarna så fick jag se den ligga i en liten korg. Med ena örat i knät :'(


Så jag tog hem den för att limma fast det och den där lilla figuren bär på så många minnen hos mig... När den köptes, det värker inom mig när jag påminns om stunder som den.

Mormor som plockade upp den och genast gjorde den till sin och alla gånger vi satt runt bordet och hon ville visa upp den.

Älskade mormor som för första gången inte kommer vara med oss för att fira jul...

Älskade mormor som inte finns annat än i mitt minne...



Kommentarer
Postat av: jossan

💕Vad skönt att du fick den hem till dig! Och att örat gick att fixa, den är jättefin! Kramar😘

2014-12-07 @ 22:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0