Retro, eller bara gammal?

I takt med att källaren sakta städas ur i mormor och morfars hus fylls Borgens skrymslen och vrår upp.

På gott och ont såklart! men jag står bara inte ut med tanken på att deras saker ska kastas bort eller ens, i bästa fall, säljas.

I somras fick jag titta igenom en fylld släpkärra innan den kördes till soptippen och jag rev såklart med mig en hel hög med grejjer. Bland annat en liten stringhylla i plåt som jag tänkte skulle bli fin att spraymåla men efter att jag funderat på vart jag ville ha den så bestämde jag mig för det blåa rummet. Och eftersom inget annat är iordning där så behöver inte hyllan heller vara och nu så har jag fått hjälp av pappa att skruva upp den...


Mamma berättade att den satt i hennes och mosters rum när de var små! I min värld kan man bara inte slänga sånt här, det kan man bara inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0