Fullbordan - Brevet

Idag har jag tänkt att jag ska börja skriva på mitt fullbordansbrev vad gäller min relation till Mr. T. Det utgör finalen av bearbetningen och jag är så tacksam över att det finns en mall som jag måste följa strikt. Annars skulle jag nog inte veta i vilken ände jag skulle börja... Brevet ska innehålla tre delar, ursäkter, förlåtelser och viktiga känslomässiga yttranden. Dom flesta reagerar på detta med förlåtelsen men jag känner väldigt starkt för hur man i boken angiper ämnet. Att förlåta är att ge upp hoppet om annorunda eller bättre gårdag. DET ÄR JU SÅ SJÄLVKLART! Att förlåta handlar inte om att frånse eller ge sitt godkännande, det innebär bara att man väljer att inte längre låta minnet av det inträffade forsätta att orska skada. Nu läsa - skriva - gråta sen, gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0