Liar, liar

Igår skrev jag att jag kände mig väl till mods, idag funderar jag på vem sjutton jag försöker lura... En tanke har formats hos mig idag när det gäller att dra nytta av bloggen som faktasamlare. För även om det kanske blir lite enformigt för er att läsa en massa tugg om mitt jobb så kanske det faktum att jag börjar skriva om det kan hjälpa mig att fatta rätt beslut om min framtid.

Idag har nämligen varit en riktig skitdag på jobbet. Igen. När jag tänker tillbaka så vet jag inte hur många gånger jag suttit på kontoret, lutat huvudet i händerna och bara önskat mig bort, men det känns som allt för många!

Till viss del känner jag ett enormt gensvar men så finns den delen där jag gång på gång slår huvudet i väggen och pratar för döva öron. Jag orkar inte städa upp skit som någon annan ställt till med. Jag orkar inte vara pedagogen som ska undervisa om arbetslkivets do's and don't så från och med nu måste jag fundera på riktigt vad jag vill. Vid månadsskiftet kommer nästa brytpunkt och om jag står inför ett val då igen vill känna att jag gör ett val för mitt bästa!

Tack och lov har inte hela dagen varit av ondo! Lunch med mamma på Stadens nya hak, ett mycket bra besök hos min sjukgymnast som ger gott om hopp inför framtiden vad det gäller mig vanskötta kroppshydda. Lite bugg på det och nu en härlig kväll med Kärleken OCH ett dubbelavsnitt av Grey's =)

Hmmm... Det kanske är så svårt att prioritera i livet ändå ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0