Djungelstaden =)

Idag fick vi besök från det stora staden Örebro genom jobbet och när vi vandrade iväg för att äta lunch frågade vårt besök hur det kändes inför den kommande studieresan till Afrika som jag ska på och jag berättade om mitt bekymmer med att inte ha några 'djungelbyxor' i min ägo (vilket är vad vår reseledare rekomenderade när vi ville ha råd i kostymfrågan).

Faktum var att jag då inte ens visste vad ett par djungelbyxor var, men han förklarade snällt att det var sånna byxor med dragkedjor på benen så man kan välja hur långa man vill ha dom. Sedan dess har jag ju haft mina funderingar på vart man köper sånna byxor och bäst som vi gick där och pratade om det så säger mitt sällskap 'men där hänger det ju djungelbyxor' och pekar mot torget där det står torghandlare och säljer kläder.

Jag och min kollega från Staden tittade nervöst på varandra och jag är övertygad om att hon tänkte som jag... I Staden kan man inte handla på torget! så gör man bara inte!!! Men idag hade vi inte mycket till val då vår gäst med bestämda steg gick fram för att syna utbudet och till slut fick vi villigt erkänna att det faktisk var ganska precis sånna byxor som jag just sagt att jag ville ha.

Nu kan man ju inte bara ställa sig och impulshandla på torget utan vi gick vidare och åt våran mat, men allt eftersom tiden gick och det hela fick sjunka in en aning så kändes ändå som att det skulle vara ganska bra att få byx-problemet ur världen och jag hade inget annat val än att gå och hämta ut lite kontanter.
På väg till uttagsautomaten lyckas då vårt besök med konststycket att skåda en butik där hon tyckte att jag skulle gå in och se efter om jag kunde hitta en djungelhatt (för det kommer jag behöva när jag balanserar på ekvatorn).
Som dom trevliga värdinnor jag och min kollega är tog vi oss in i butiken och mycket riktigt fanns där en lämplig hatt som jag snällt gick med på att köpa.


Nu har jag alltså både hatt och byxor till resan, även om jag såklart inte är säker på att jag är helt nöjd med mina inköp. Men känner jag mig själv rätt kommer jag stress-köpa minst ett par till av varje innan det är dags att åka, man måste ha att välja på ;)

Kommentarer
Postat av: Anna E

Jaaa, du MÅSTE ha MINST ett par till, herreguuuud, ska de se dej i samma kläder två gånger annars??? hahahaha ;D

2010-03-19 @ 22:13:06
Postat av: allicen

'Anna E': ja kära nån så rätt du har! och inte nog med att dom skulle tänka att jag har samma kläder, dom skulle tänka att det va samma TORGkläder flera gånger :O



Fast å andra sidan kan jag ju variera brallorna i tre längder, det kanske kan lura någon?

2010-03-19 @ 23:19:43
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0