Jefla skitregler!

Idag gick det hur bra som helst att få tag på CSN-folket och sånt känns ju alltid lite upplyftande! Vad som däremot inte är lika upplyftande är att svaret, precis som jag befarade, var att inkomsten dom tar hänsyn till för att reglera storleken på studiebidraget beräknas utifrån utbetalningsdag och inte utifrån vilken månad man tjänat pengarna... WHY?!?

För min del betyder det att hela traktet för utbildningen jag var på i Genève före sommaren ligger med i beräkningen, så trots att jag legat ute med med pengar och under den perioden fick ut ungefär en halv lön på tre månader så har det ingen betydelse!

Jag gillar ju regler och innerst inne tycker jag att det är fint och bra, men ibland finns det regler som helt enkelt bara är fel och som borde ändras asap, detta är en sån!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0