Baka, baka liten (kladdig)kaka!

Igår tittade husmor fram igen! Ett mycket kärt återseende för det var väldigt länge sen nu och man kan väl minst sagt säga att det märktes att hon var lite ringrostig...


Ja... sådär kan det allså se ut när man inte kollar att formen sitter ihop som den ska! ;) Men jag är i alla fall glad att olyckan upptäcktes i tid för att hinna få dit en bit folie innan hela ugnen var full av smet!!!
(Vad är det föresten för fel med chokladsmet? Sist jag gjorde det fick jag igång elvispen i luften så det skvätte choklad i hela mitt (då) nystädade kök!)

Nåväl, när den fått stå ett tag avtog läckaget och det blev trots allt en kaka av det som som blev kvar.



Kakan fick, trots att den blev gräddad lite för länge i förhållande till mängden smet som blev kvar, en 5a i betyg (detta även av en som normalt inte tyckte så mycket om chokladkakor!) och den kan serveras med antingen grädde, creme fraiche eller kesella och/eller färska bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0