God morgon!

Imorse blev jag väckt av en kvinna som ringde och pratade finlandssvenska med mig :) Saknar verkligen variationen i språk som fanns på Genèveskolan och alla konstiga missförstånd som kunde uppstå!
Är för övrigt grymt imponerad av finnarna som pratade hur bra svenska som helst trots att dom inte gjort det hemma sen dom slutade högstadiet!!!
Tänk er själva att inte prata eller höra engelska på så många år och sen bara sätta igång och prata i stort sett flytande... det skulle inte jag fixa!

För tillfället sitter jag med mitt frukost te framför tvn och just nu börjar ett avsnitt av Day's, har inte sett det på typ ett halvår så nu måste jag ta reda på om det hänt nått under tiden =) Troligen inte...

Kommentarer
Postat av: chaos

Välkommen tillbaka Allicen! Det ser ut som du haft det riktigt bra i Geneva! Kramis

2009-06-23 @ 18:37:14
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: allicen

"chaos":

Tack söta du! jag har haft det toppenbra och ni kommer nog få stå ut med en hel del bilder därifrån under den närmaste tiden! den här resan kommer jag få bearbeta under en lång tid framöver...

2009-06-23 @ 21:19:40
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0