Bilder från vingården

Som jag tidigare berättat togs vi med på fellestur till en vingård en eftermiddag i Genève, för en vinkännare som mig blev det dock lite av en besvikelse då själva vinprovningen var (om möjligt) ännu mer ostrukturerad än resan i övrigt... jag hade ingen aning om vilket vin det var jag provade och tyvärr smakade dom röda bara gödsel (vilket väl var det jag var mest besviken på!).




Jag hade dock bestämt att jag skulle köpa en flaska vin som present till min käre mor och valde ut ett av dom tre vita vinerna som smakade riktigt bra, men någonstans föddes ett rykte om att man var tvungen att köpa en låda med 12 flaskor så jag stog över bara för att senare i bussen få veta att andra köpt lösa flaskor...
Som tur var hade vi ju våra Norrmän med och med en hög sånna klarar man ut det mesta och jag köpte helt sonika en flaska på svartabussmarknaden. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0