Efterlevnadsskydd

Det känns ju måttligt roligt att sitta hemma i sitt kök och diskutera efterlevnadsskydd med en vimsig gubbe...

Går det förövrigt ens att undvika tvångstankar om att man kommer dö knall och fall om man inte fattar rätt beslut när försäkringsgubbar börjar prata om sånt?

Ännu mindre roligt blir det ju när gubben hävdar att man fått fel information om skiten den gången man väl tog sig i kragen och fattade beslutet i frågan...
Försäkringsbesöket idag resulterade inte i nått annat än att jag måste ta kontakt med banken och fråga hur mycket jag är värd som död... kul uppdrag :S (eller inte!) samt att jag måste ta reda på vem som får mina pengar om jag dör utan att ha efterlevnadskydd... kul uppdrag :S (eller inte!)

Gubben sa nämligen att alla andra med efterlevnadsskydd får mina pengar om jag inte själv har något, när jag förut fått veta att alla vi som inte har delar på varandras.
Har han rätt måste jag ändra! Han kan bara inte ha rätt!! Väljer man en förmånstagre som får ens pengar ska man vill inte få vara med och dela på kollektivets pengar också? Nån måtta får det väl ändå vara på orättvisan även i det här landet!

och föresten... ni som har förmånstagare... ni har väl koll på VEM som är det? Tyvärr är det allt för många som aldrig ändrar utan istället för att pengarna går ut till barn/livskamrat så är det nått gamlat ex som får några siffror till på kontoutdraget...

Nog om detta, nästa inlägg ska inte vara lika tvångstanke-framkallande! Det lovar jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0