Sånt man bara får göra om man är tant

Jag och mor stog tillsammans vid kassan och väntade på att få betala för lite ytterst viktiga saker som vi absolut var tvnungna att köpa, tjejen i kassan pratade lite snabbt i telefon med en kollega om att hon behövde hjälp i kassan men tar sen betalt av mamma.

Under tiden smyger det runt en tant i gul kappa kring (den ganska långa) kön och helt plötsligt står hon brevid mig, sakta men säkert tar hon sig närmare och närmare kassan där hon snabbt som ögat fångar kassörska uppmärksamhet när hon blir ledig, för att få hjälp att hitta ett lämligt paket med 5-pack strumbyxor i ljusbeige nyans. För att vara riktigt säker på att hon får rätt färg lyfter hon även på kappan och kjolen för att visa sina strumbyxbeklädda ben inför den samlade skaran förvånade kunder.
Kassörska tittar ursäktande på mig och går iväg för att hjälpa den rara gamla damen och jag lägger upp mina viktiga saker på disken under tiden.

Kassörskan kommer tillbaka och lägger tantens strumpbyxor vid sidan om mina saker och när hon sträcker sig efter mina varor är tanten där igen, ännu snabbare den här gången och puttar undan mina saker med sina strumbyxask.
Kassörskan tittar förvånat på mig, men tar tantens kartong och ger mina saker vidare till kollegan som just anländer och man kan nästan höra hennes ögon be om ursäkt...

Det är så orättvist!
Hade jag visat benen på Lindex (och trängt mig före i kön) hade jag ju blivit arresterad!

Kommentarer
Postat av: grumssocken...

di där tantera är så fräcke så härta vore nåck!! di har ju ingen höfs i kröppen....fan di ä ju pinsamme iblann....

å ingen säger nöe uta lötter döm hölls...

2009-02-05 @ 21:46:32
Postat av: Mia

hehe ja de är helt otroligt och väldigt svårt att förklara hur det känns. :) Man måste helt klart uppleva det själv för att förstå.

2009-02-05 @ 21:46:50
URL: http://miaaurora.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha ja klockrent!



Klart man får städa kylskåpet innan :-P



Kraam!

2009-02-05 @ 21:48:16
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0