Julspöket

Jag var dåligt på att skicka julhälsningar via sms igår, det fanns helt enkelt inte något bra läge att sätta sig och gå igenom telefonboken.
Istället hade jag dock tät kontakt med 118 118 för att reda ut vilka som låg bakom de hälsningar som kom till mig, så jag skulle veta vem jag skickade mina svar till!

Vid ett tillfälle när jag slängde ett öga på mobilen kastades jag tillbaka några åt i tiden, ett kort 'God Jul' från en person som varit en stor del av mitt liv men som också gjort mig väldigt illa.
För en stund började jag själv fundera över att dra iväg ett meddelande till några som jag har allt för lite kontakt med, men klumpen som börjat växa i magen av alla minnen som väcktes hos mig gjorde att jag avstod.

Vad är det som gör att dagar som t.ex. julafton får oss att börja tänka på dem som vi faktiskt på ett eller annat sätt brutit upp ifrån?
Och kanske än viktigare, vad är det som får någon att välja just den här dagen till den då man bestämmer sig för att göra sig påmind hos någon man tidigare valt att såra?

Kanske är det så att jag saknar den här personen mer än vad jag erkänner för mig själv och är det så, kanske det inte är så märkligt ändå att 'god jul - tack o hej' inte är nog?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0